PROJECTOS

CONCHA: The construction of early modern global Cities and oceanic networks in the Atlantic: An approach via Ocean’s Cultural Heritage

This project has received funding from the EU H2020-MSCA-RISE-2017 research and innovation programme under grant agreement Nº 777998.

+ info

Ngulu-maza, iguaragua or cow-fish? Local and global natural knowledge production and diffusion; practices and perceptions about marine animals in the Atlantic 1453-1786

IF/00610/2015

REDES

Rede BRASPOR visa criar novas sinergias entre pesquisadores / grupos de pesquisa dedicados ao estudo dos sistemas costeiros dos dois lados do Atlântico, imprimindo novas dinâmicas propiciadas por abordagens mais holísticas que contemplem conjuntamente o meio natural e o Homem que o explora e modifica.

+ info

Oceans Past Initiative (OPI)

Endereço Postal:

Cátedra O Património Cultural dos Oceanos

Faculdade de Ciências Sociais e Humanas

Universidade NOVA de Lisboa

Avenida de Berna, 26-C

1069-061 Lisboa

PORTUGAL

Localização:

Colégio Almada Negreiros (CAN)

Universidade NOVA de Lisboa — Campus de Campolide