André Murteira

0000-0001-8814-5981

Ciência ID

B411-7C08-ED23

André Murteira is a member of CHAM, from the New University of Lisbon, Portugal. He has a MA in History of Portuguese Overseas Expansion by the New University of Lisbon on the subject of Dutch privateering against Portuguese navigation between Europe and Asia from 1595 to 1625. His MA dissertation was the basis for his published book, "A Carreira da Índia e o Corso Neerlandês, 1595-1625" (2012).

He has recently finished his PhD in History by the New University of Lisbon on the subject of Dutch privateering against Portuguese navigation in Asia in the first quarter of the 17th Century (2016). He benefited from a grant from Fundação Oriente (Portugal) to do his MA and from another from Fundação para a Ciência e a Tecnologia – Ministério da Educação e Ciência (Portugal) for his PhD. He is interested in the maritime history of the Portuguese in Asia in the 17th Century and in the history of Dutch-Portuguese conflicts in Asia in the same period.