Guilherme Borges Pires

Investigador Integrado Não Doutorado   .   Bolseiro de Doutoramento da Faculdade de Ciências Sociais e Humanas/Universidade Nova de Lisboa

guilhermecborgespires@gmail.com

A Antiguidade e a sua Recepção

Áreas de Investigação

História cultural
História religiosa

Guilherme Borges Pires graduated in History in Faculdade de Ciências Sociais e Humanas da Universidade Nova de Lisboa. He has a master degree in Egyptology by the same institution, where he presented the dissertation Perceiving the sacred: the sacralization of aquatic and terrestrial spaces in Ancient Egypt. Currently, he is a PhD candidate and he is working about the Egyptian Demiurge.

He is a Research Assistant at CHAM, being a member of the group Antiquity and Its Reception. He also takes part of the Editorial Board of the journal Práticas da História - Journal on Theory of History, Historiography and Uses of the Past.